08. 02. 2013.

Ključno vreme adventnog pokreta (treći deo)


To da Božja stvar na Zemlji nikada ne može da izgubi, bilo je jasno jednom zatvoreniku nakon mnogih muka kojima je bio izložen u toku svog tamnovanja. Došao je dan kada je trebalo da bude spaljen na lomači i neposredno pre toga u svojoj ćeliji piše sledeće reči: „Danas ćete spaliti jednu gusku, ali ćete nakon stotinu godina čuti pevanje jednog labuda, njega nećete moći spaliti. Moraćete ga saslušati“.

Martin Luter je sebe prepoznao kao ispunjenje ovog proročanstva: „Jan Hus je prorekao za mene kada je iz svoje ćelije napisao `Sada ćete ispeći gusku (jer Hus znači guska na češkom) ali ćete nakon sto godina čuti kako peva labud. Njega ćete morati pretrpeti.` I tako će ići i dalje, ako je Bogu ugodno.“

U istoj zemlji koja je čula reči ove dvojice Božjih svedoka, gde limeni labudovi krase vrhove mnogih crkvenih tornjeva, jedan drugi, jedan Australijanac, je u krugu svojih saradnika izrekao sledeću tvrdnju:

Treba da se čuju ukupno tri poziva adventizmu, kao u Hristovoj priči o ženidbi carevog sina. Jedan se upućuje preko afričkih misionara Vilenda (Wieland) i Šorta (Short) i ljudi koji su sa njima. Drugi je ovaj preko nas. Neće se poslušati ni jedan ni drugi. Na kraju vremena će doći poslednji, treći poziv adventistima. On će završiti delo.“

U Sudijama 20. glavi su opisana dva neuspešna pokušaja da se pobedi Gavaja sinova Venijaminovih, kao i celo to pleme koje je stalo u odbranu zločinaca i na taj način stupilo u redove prestupnika Božjeg Zakona.

Oni koji odbacuju ljubav istine u poruci o pravednosti samo kroz veru, time odbacuju i Zakon koji se utvrđuje propovedanjem vere. Uvek je tako, da su takvi spremni da brane i najveći zločin, jer upadaju u stanje neverstva kojem je posledica veliko bezakonje ili odbrana istog. Kao što pravednost kroz veru čini od najvećeg propalice, jednog moralnog i čvrstog vernika; tako opravdanje delima od jednog inače uglednog i stabilnog vernika čini najvećeg prestupnika Zakona. Neki smatraju da su na sigurnoj strani ukoliko se drže tradicija i većine. Međutim zakon zajedničke krivice čini prestupnicima i one koji su pasivni. Kada se pojave ljudi koje je Bog ovlastio da obave Njegovo delo, tada su krivi svi koji ih ne podrže i ne pomognu im. Jer se behu teško zakleli za onog ko ne dođe u Mispu ka Gospodu rekavši: Da se pogubi.

Dva prva napada na Gavaju predstavljaju dva pokreta od Boga u adventizmu. Prvi je pokret afričkih misionara koji je poznat kao Komitet za izučavanje poruke opravdanja verom iz1888. Drugi pokret je pokrenuo Bog iz Australije, koji je poznat pod imenom Brinsmejdov pokret.

Niko u adventizmu neće primiti drugo svetlo, kojim će moći opstati u vreme kraja, osim ovoga koje se temelji na delu Hrista, apostola, Reformacije, poruke iz 1888. i tri pokreta u adventizmu koja je On potvrdio. Svi oni koji su deo duhovnog Izrailja, čine greške i kao što smo videli svi su na jedan ili drugi način zašli kao ovce. Međutim, oni koji istraju na grešnom putu, odbacujući da provere osnove svih ovih reformatorskih pokreta, neće ostati deo Božjeg dela. Ne može dovoljno da se naglasi koliko je opasno ostati po strani ili se čak boriti protiv ljudi koje je Bog podigao.

Pogledajmo okolnosti u kojima je izvojevana konačna pobeda trećeg dana, trećeg napada na utvrđeni grad bezakonja. Nakon drugog poraza, sinovi Izrailjevi su se okupili oko doma Boga Silnoga u plaču i postu do večeri. Prinesene su žrtve zahvalne i paljenice. Tu je bio i kovčeg Zaveta kao i prvosveštenik. Narod ponovo izlazi sa pitanjem, da li treba da napadnu ili odustanu. Bog odgovara da će im konačno treći put dati pobedu.

Ovo je slikovit, tipološki prikaz kraja. Vidimo da se bliži veče, kraj vremena milosti. Mnogi verni danas, ostatak iz adventizma se okuplja verom oko Nebeske Svetinje i Prvosveštenika u plaču, molitvi i postu. Došlo je vreme uslišenja molitava.

Treći put je bitka povedena na mudar način. Održana su savetovanja i postiglo se jedinstvo. Ništa više nije prepušteno slučajnosti. Dva, naizgled promašena pokušaja su poslužili kao lekcija. Osiljeni sinovi Venijaminovi su taktičkim povlačenjem namamljeni da iz grada izađu na puteve. I delovalo je u jednom momentu da i ovaj treći dan imaju isti uspeh. Zaključili su da je sreća ponovo na njihovoj strani. Ponovo su oborili na zemlju neke od napadača. Međutim uskoro su opkoljeni i gotovo potpuno uništeni. Njihov grad je spaljen i oganj se dizao do neba.

Ovde vidimo da formalistički adventizam nema nikakvu perspektivu. Bog će mu suditi isto kao i prestolu zveri (Otk.17,16). Istim rečima je opisan sud, oganj sa neba je kao oganj do neba. (Otk.20,9). To se slaže i sa ostalim proročkim otkrivenjima o grešnicima u Jerusalimu. Gospod će one koji su ga se odrekli biti mačem svojih usta. Crkva Božja će prva osetiti Božje sudove van milosti.

Trenutno deluje da su oni koji obavljaju delo Božje poraženi, deluje kao da je i treći pokret od Boga prošao kao dosadašnja dva. Deluje kao da su prva dva bila kratkog daha i da im je već davno odzvonio kraj. Neki od ljudi koji su bili nosioci su pali, počeli da propovedaju veće zablude nego i sami formalisti.

Nije teško proučiti istoriju poruke o Hristovoj pravdi od 1888. pa nadalje. Ono što je se pokazuje kao mnogo komplikovanije jeste izazov da pored toliko različitih i protivrečnih izveštaja, od raznih priča i blaćenja karaktera onih koje je Bog izabrao prepoznati pravu istinu onako kako je Bog vidi. Bez posebnog prosvetljenja nije jasno ko je na Božjoj strani i ko nije.
Za Boba Brinsmejda se uči u našim školama kao o najvećem otpadniku. A radi se o nekome ko je, pre nego što je napustio veru i položio oružje, nosio zajedno sa svojim saradnicima, najdragoceniju vest istine.

Oni koji učestvuju u trećem pozivu, ni sami u ovo vreme nemaju jednostavan zadatak. Potrebno je potpuno odreći se sebe i planova za svoj život, omiljenih ideja i tumačenja Pisma i Svete istorije. Oni moraju proći bolna iskustva spoznaje sopstvenog promašaja i slabosti. Nad slabostima možeš da plačeš tek kada si ih video u porazu. Morala su postojati dva poraza.

Moraju priznati da Božje delo ne počinje od njih, nego da ima kontinuitet koji treba upoznati i respektovati. To je proces primanja i najmanjeg zraka svetla, bez obzira preko koga dolazi.

Oni su i sami deca pogrešnog verskog sistema, koji sebe vidi kao nepogrešivog, bogatog, završenog bez potrebe preispitivanja. Zato su čak i sa njihove strane ignorisane istine Reformacije; oni ih smatraju prevaziđenima, čak i ako ih ne poznaju. Na taj način su i oni koji ih zastupaju, proglašeni od svoje dobre braće, propovednicima jeftine milosti, legalistima, perfekcionistima, fanaticima. Ali mi svedočimo da onaj ko ne dođe u Mispu pred Gospoda, da mu nema života.

Nema pomazanog cara u Izrailju i svako radi onako kako mu se čini da je dobro. Međutim labud će ponovo propevati.

Nema komentara: