Potpunije razumevanje proročanstva o "malom rogu" iz knjige proroka Danila.
U sedmom poglavlju knjige proroka Danila je opisano kako se na teritoriji četvrtog svetskog carstva, Rima, pojavljuje političko verska sila opisana kao novi rog ili mali rog.
U našem razumevanju ovog proročanstva nema nikakve sumnje o čemu se radi i kakvu ulogu ima ova sila. Mi smo do sada bili vrlo jasni u vezi toga. Mali rog je institucija Rimske ili Katoličke crkve.
Potrebno je samo da podvučemo razliku između institucije i tela vernika ovog verskog pravca. Nisu svi pojedinci iz redova katoličkog klera i verništva deo malog roga. Naprotiv, proročanstvo je ovde veoma precizno, posebno u okviru samih poslednjih događaja u istoriji. Postoji vreme za odvijanje procesa koje je Bog pokrenuo, tako da će doći vreme da Njegov narod napusti one organizacije koje su deo duhovnog Vavilona.
U osmom poglavlju proročke knjige Danila mali rog dolazi sa teritorije koja se u istoriji naziva carstvo dijadoha, naslednika Aleksandra.
I jarac posta vrlo velik; a kad osili, slomi se veliki rog, i mesto njega narastoše znamenita četiri roga prema četiri vetra nebeska.
I iz jednog od njih iziđe jedan rog malen i naraste vrlo velik prema jugu i istoku i prema krasnoj zemlji.
Kada proročanstvo opisuje delovanje ovog malog roga zapažamo da je to potpuno isto kao u sedmom poglavlju. To je ta ista sila, tj. isti mali rog.
Zašto se onda ovde pojavljuje razlika kada je u pitanju na kojoj teritoriji versko politička sila nastaje?
Duboko smo uvereni u to da je proročka reč precizna do u najmanje detalje i da ova naizgled protivrečnost ima svoj smisao.
Proročanstvo je jasno da sila malog roga koji raste i postaje progoniteljska u odnosu na Božji narod, posebno u samo poslednje vreme, nastaje na teritoriji jednog od dijadoha. Koja je to sila i kakva je njena veza sa Rimskom crkvom?
1. Ovde može da se radi, bez ikakve sumnje samo o jednoj instituciji: Pravoslavnoj crkvi.
Na isti način na koji je Rimska crkva nastala na osnovama romanizma, latinske kulture i jezika, mešavinom hrišćanskih i paganskih elemenata; tako je i današnja zajednica pravoslavnih nacionalnih crkava nastala na kontnuitetu grčke kulture, filozofije, na teritoriji naslednika Aleksandra.
2. Razlika u objašnjavanju porekla malog roga između sedmog i osmog poglavlja nije nikakva protivrečnost nego naprotiv, još jedna potvrda božanske inspiracije i tačnosti u prepoznavanju tokova istorije.
Sveobuhvatno razumevanje proročanstva nam pomaže da razumemo činjenicu da su Pravoslavna i Katolička crkva u stvari jedan te isti "mali rog", jedna političko verska sila poslednjeg vremena. Dakle trenutno dve različite institucije će se u kontekstu samog kraja vremena ujediniti. Ovakav razvoj događaja savršeno odgovara onome što se ispred naših očiju upravo odigrava.
3. Dosada smo nedovoljno usmerili pažnju na Istočnu crkvu kao ispunjenje proročanstva o malom rogu i ostalim aktivnostima koje su vezane za mali rog;
Skladno tome usmerenost na isključivo Rimsku crkvu kao mali rog dovela je do toga da su oni vernici koji žive na teritorijama gde je Pravoslavlje većinska religija, kao i celina tela vernika, nedovoljno razumeli celinu proročanstava iz Danila i Otkrivenja. Nama je otkriveno koliko je važno za verski život biti pažljiv u odnosu na pouzdanu proročku reč.
4.Činjenica da se u osmom poglavlju navodi mnogo više detalja o delovanju malog roga, da je predstavljen još viši stepen otkrivenja u odnosu na silu progonstva Božjeg naroda govori vrlo jasno da će se na tlu gde deluje pravoslavlje dogoditi značajni događaji poslednjeg vremena.
Nema komentara:
Objavi komentar