SVAKO OD ČETIRI ŽIVA BIĆA IMALO JE ČETIRI LICA
Božja slava je tako čudesna. Koliko živih bića postoji? Misliš li da je jedno dovoljno? Ne, postoje četiri! Koliko točkova oni pokreću? Takođe četiri – nebeska kola.
Broj četiri je važan broj u Bibliji. On označava stvorenje sa četiri godišnja doba, četiri strane sveta: sever, jug, istok i zapad. Ali kao mera za Novi Jerusalim broj četiri je takođe značajan: grad je četvorougaon, kvadratan – vrlo uravnotežen. I hram koji Jezekilj vidi ima 500 lakata u svakom od četiri pravca. Sve je ravnomerno, uravnoteženo. Mi, naprotiv, često smo neuravnoteženi, više trapez nego kvadrat. Bog neće za svoju slavu graditi na bilo kakav način. Ti možda kažeš: jedan heruvim je dovoljan. Ne, nije dovoljan. Mi ljudi želimo uvek Jednoga – jednog predsednika koji stoji gore i vlada, jednog papu. Jesi li ti šef u skupštini? Imamo li papu u skupštini? Koliko odgovornih braće, koliko starešina ima u skupštini? Samo jednoga? Onda će on biti kralj. Možda kažeš: oni su samo starešine drugog reda, svi slušaju biskupa. Ko jeste četiri, ali u praksi je onda jedan biskup, a ostali „biskup pod vama“? Već sam doživeo kako je neko rekao: „Ja sam apostol!“ U Bibliji stoji: „Zato, sveto braćo, učesnici nebeskog poziva, gledajte na apostola i prvosveštenika našega ispovedanja, Isusa“ (Jev 3,1). Gospod je apostol! Gospodu ne treba protivteža; On je sam potpuno uravnotežen. Ne kao mi ljudi; zato teško nama ako sam ja jedini odgovorni i svi moraju da me slušaju. Ako ja padnem, padaju svi.
Bog je tako mudar. Postoje četiri godišnja doba. Ako je zima preduga a leto veoma kratko, to nije zdravo za ljude. Želiš li da živiš na Severnom polu? To nije zdravo, nije uravnoteženo. U skupštini je divno kad imamo taj broj četiri – građevina je tako uravnotežena, kvadratna, svaka strana kao druga. Tu je zajedništvo i niko ne govori: „Ja sam Petar, morate me slušati!“ Važno je da to vidimo. Bog se nije zaustavio na samo jednom heruvimu.
U Jezekilju 28,14 vidimo heruvima koji je bio najpametniji, najlepši, najmudriji, dok se nije uzoholio i srce mu se nije uzdiglo. I šta je na kraju postao? Postao je Sotona. Budi oprezan! Mi ljudi nismo u stanju da posedujemo takvu slavu, a da ne postanemo ponosni i oholi. Oholost je bolest koja postoji čak i među anđeoskim bićima. Na kraju smo mi kralj i sedimo kao papa na prestolu. To je za osudu. Ne smemo to tolerisati. To nije Božji put. Ne budi kralj u svojoj skupštini! Ne čini to! Potrebna su nam braća, kao kod četiri živa bića. Ne misli da je jedan heruvim dovoljan. Postoje četiri živa bića i svako od njih ima i četiri lica (Jez 1,10; Otk 4,6–7).
Lice orla pozadi – skrivena nebeska i božanska sila (2 Mojs 19,4; 5 Mojs 32,11; Is 40,31)
Postoje četiri jevanđelja koja govore o našem Gospodu. Možda mislimo da je Jevanđelje po Jovanu dovoljno. Ali ono pokazuje samo orlovsko lice i to je uglavnom skriveno, zadnje lice. Religiozni uvek žele da pokažu svoju moć. A kakav je bio Isus? Svi koji su ga gledali govorili su: „Poznajemo tog čoveka. Njegov otac, majka i braća su iz Nazareta. Može li nešto dobro doći iz Nazareta?“ Da li je Gospod svakog dana puštao da grmi i seva s neba? Kada bi činio čudo ili davao viđenje, često je ljudima govorio da ga ne razglašavaju. A mi rado trubimo, posebno kad treba druge kritikovati ili širiti glasine. Gospod je zapovedio učenicima, pošto im je objavio svoju slavu: „Nikome ne kazujte…“ (Mt 17,9).
Lice čoveka napred – slika i slava Božja (1 Kor 11,7)
Lice čoveka je napred. Ali kod neke braće napred vidimo lavlje lice; čovek se boji da će ga pojesti. Braćo i sestre, svi mi, posebno rukovodeća braća, starešine, moramo videti da je prednje lice – lice čoveka. Čovečnost Gospodnja je presudna u skupštini. Kad ljudi dođu, treba da vide normalne ljude, a ne čudake koji skaču i igraju. Treba da vide posebnu čovečnost Isusa Hrista – punu milosrđa, razumevanja, strpljenja, ljubaznosti.
Plod Duha (Gal 5,22–23) je ljubav, radost, mir, dugotrpljenje, blagost, dobrota, vera, krotost, uzdržanje – divne ljudske osobine koje Duh želi da izvede u nama. Sa koje god strane posmatraš živa bića, prvo vidiš taj izraz čoveka.
Lice lava desno – kraljevski, hrabar, pobednički (Post 49,9–10; Pri 30,30; Otk 5,5)
Ne napred, nego desno vidi se lavlje lice. Zašto? Zato što postoji neprijatelj – sila tame i religija. Isusa su okruživali fariseji, književnici, sam Sotona. Za to mu je trebalo lavlje lice. U Mt 23 Gospod kaže farisejima: „Teško vama!“ To je lavlje lice. Ako skupština ima samo blago lice i prima sve, ubrzo ćemo imati mnogo problema. Postoji i ono što ne pripada ovde; tada moramo odbiti i pokazati lavlje lice. Isus je u hramu isterao menjače novca i trgovce – nije ih ljubazno molio. Gospod ima četiri lica, zavisno od situacije. I nama treba lavlje lice, ali ga pokazujemo samo kad je primereno.
Lice bika levo – snaga za služenje (4 Mojs 23,22; 5 Mojs 33,17; 1 Tim 5,18; 1 Kor 9,9)
S koje god strane gledaš, napred prvo vidiš lice čoveka; na levoj strani vidiš bika. Bik je simbol snage za službu. U Gospodnjem domu ima mnogo posla. Služimo svetima spremno, bez pristrasnosti; gde god je potreba, tu smo. Bik služi uvek. Za služenje treba snaga. Ne možeš staviti jaram na mačku i pustiti je da ore. Ne prisiljavaj svete da služe; neki zaista ne mogu. Gospod nije došao da mu služe, nego da služi (Mt 20,28). On nije tražio ni „hvala“. Služio je iz ljubavi, milosrđa, sažaljenja. Ko služi, vidi potrebe svetih; ko ne služi, ne vidi ni potrebe. Kako da Gospod danas služi, ako ne kroz nas?
U skupštini učimo da služimo zajedno u jedinstvu. Uvek se nađe neko ko hoće da se sve radi kako on kaže; ili samotnjak koji sve radi sam. Ali u viziji heruvimi pri kretanju dodiruju vrhove krila – ni jedno biće ne leti samo. Ta četiri živa bića pokazuju Božju slavu. Život skupštine mora biti isti: saradnja u savršenoj harmoniji. Još nismo stigli do toga, ali težimo – bez organizacione piramide, bez vođe koji sve komanduje. Sve zavisi od čudesnog Gospodnjeg života u nama. Uveren sam da nam ova vizija pomaže da idemo ka cilju i budemo usavršeni. Neka ta slavna vizija ostane sveža i živa u svima nama!
Nema komentara:
Objavi komentar