Zaključci sa prvog proučavanja proročanstava Svetog Pisma molitvene grupe u Klingenbergerstr.118, Heilbronn 20.10.2016
- Obzirom da je Hristov autoritet neosporan, proučavanje proročanstava Svetog Pisma je dobro započeti upravo od Njegovog proročkog govora na Maslinskoj gori, što je zapisano u Mateju 24. poglavlju.
- Preduslov za dobro razumevanje ovog govora je ispravno razumevanje Hristovog dela spasenja čoveka. Takođe vredi i suprotno, da bi svaki krivi pojam o spasenju obavezno morao da utiče na to da se pogrešno razumeju proročanstva. Sasvim male razlike u pogledima na najvažnija pitanja vere prouzrokuju vrlo velike promašaje u stavovima, slično kao što čak i najmanja greška u proračunu inžinjera statike dovodi do toga da izgrađeni most vrlo brzo postaje neupotrebljiv i opasan za saobraćaj.
- Dakle što bolji početak to je bolji kraj. U ovom proučavanju nas ne interesuju samo odgovori, već najbolji odgovori, ne samo značenje nego najbolje značenje.
- Polazimo od toga da je Božja reč duhovna, tj. da ima duhovno značenje. Duhovno značenje ne treba da isključuje doslovno značenje, nego da važe oba značenja zajedno.
- Za razumevanje doslovnog značenja su dovoljne duševne sile čoveka, dakle njegova psiha, njegova inteligencija, osećanja, logički aparat i sve drugo što mu je prirodno dato na raspolaganje.
- Za razumevanje duhovnog značenja nisu dovoljne prirodne sile čoveka, zbog činjenice pada u greh. Ovde je protrebna natprirodna intervencija koja je opisana u Jev.4,12:Jer je živa reč Božija, i jaka, i oštrija od svakog mača oštrog s obe strane, i prolazi tja do rastavljanja i duše i duha, i zglavaka i mozga, i sudi mislima i pomislima srca.
- Razdvajanje duha i duše je potrebno zbog toga što je čovekov duh viši nego duša. Više treba da vlada nad nižim a ne suprotno. Padom u greh je ovo poremećeno i treba da se dovede u red, da ne bi neke prirodne sile intelekta zauzele mesto duhovnosti.
- Tako mi tvrdimo da je duhovno značenje prvostepeno i važnije od doslovnog. Verujemo da je pravi smisao Hristovih reči upravo duhovni smisao.
- Takođe tvrdimo da je doslovno razumevanje Hristovih reči takođe pravi smisao toga što je rekao, samo manje po važnosti. Ukoliko se na tome ostane, promašili smo.
- Međutim ukoliko se doslovno značenje ignoriše, takođe smo promašili. Posmatrati Božju reč samo duhovno bi značilo otići u opasnu krajnost. Jer duhovnim silama naše prirode treba da upravlja Sveti Duh i On je taj koji našem duhu saopštava, govori i daje granice. Mi smo u tom potpuno zavisni, jer i najmanje mešanje u taj akt koji nazivamo inspiracija (uopšteni termin) ili prosvetljenje, predstavlja neverstvo.
- Na taj način mi nikako ne možemo da izmislimo duhovno značenje Hristovih reči. Ono treba da bude duhovno u smislu da budi duhovni život i da deluje posvećujuće. Ne može biti da se iznosi duhovna reč, a da ljudima bude dosadna ili da je u svom duhu ne osete.
- Duhovno značenje Hristovih reči treba da ima potvrdu iz drugih delova Pisma. Na njih nas takođe upućuje Sveti Duh.
- Ukoliko znamo da Bog deluje u vremenu, onda je jasno da nas interesuje smisao proroštva koje ima u našem vremenu mnogo više nego značenje koje je imalo u nekom drugom vremenu. Mi tada govorimo o sadašnjoj istini (Present Truth), koja je bila i jeste i biće ključna pokretačka snaga pokreta kome želimo da pripadamo.
- Ukoliko se istina ne posmatra kao sadašnja, tj. u sadašnjem vremenu, nije ni čudo da ona nikoga ne može da pokrene i obrati.
- Mt.24,4.5: I odgovarajući Isus reče im: Čuvajte se da vas ko ne prevari. Jer će mnogi doći u ime moje govoreći: Ja sam Hristos. I mnoge će prevariti.
Hristov govor na Maslinskoj gori je odgovor na pitanje apostola o okolnostima Njegovog drugog dolaska. Činjenica da odgovor počinje sa ovim upozorenjem je vrlo važna. Isus uvek prvo najvažnije kaže odmah na početku, a kasnije se vraća na detalje.
-Od 4. do 14. stiha je pregled najvažnijih događaja pre dolaska. Nakon toga dolazi deo gde se pojedini događaji dodatno objašnjavaju.
- Ovaj prvi odsek je dobro posmatrati kao hronološki, dakle događaji se odigravaju po redu jedan nakon drugoga i imaju vezu jedan sa drugim.
-Kada Isus kaže da se čuvamo, to može da se odnosi samo na one koji poznaju istinu. Ne bi nam rekao da se čuvamo ako imamo neistinu, jer šta bi onda imali da čuvamo? Dakle u najmanju ruku ti prevareni su bili u poziciji da saznaju istinu.
- Dakle upozorenje se odnosi na pripadnike Božje ckrve, a tako treba razumeti i celi govor. Ako ne čitamo za pripadnike Božjeg naroda primena je pogrešna.
- Dakle ovo mnogi se takođe odnosi na pripadnike crkve. Mnogi koji su prevaranti su upravo imenom vernici a takođe mnogi koji su prevareni su takođe vernici. Dakle imamo tri grupe ljudi u Crkvi: Varalice, prevareni i oni koji treba da se čuvaju.
- Obzirom da je napisano mnogi i očito je da se radi o vrlo velikom broju, postotku, najbolje bi bilo da ukoliko si vernik, sebe ne izostaviš iz ove grupe. Najkorisnije za duhovnost vernika bi bilo da sebe posmatra kao prevarenog, jer su male šanse da nije prevaren.
- Dakle izađi pred Boga kao prevaren, da bi te On očistio od prevare. Ako ideš pred Boga kao ispravan, zaista je velika mogućnost da je upravo ta ispravnost koju sebi pripisuješ znak da si prevaren. Za svaki slučaj posmatraj sebe kao već prevarenog da bi izbegao zamku.
- Ukoliko ti ne vidiš da si prevaren ili to ne osetiš, to i dalje nije dokaz da nisi. Jer treba na Boga da se osloniš, a ne na svoju dušu. Neka tvoje duhovne sile kroz intuiciju i savest govore. Učini tako jer je Isus tako rekao, Njega radi napravi tako i preispitaj se.
Nema komentara:
Objavi komentar