Naučnici koji se bave Svetim Pismom, koji sebe nazivaju skolarima, tvrde da je za razumevanje duhovnih poruka i stihova, potrebno visoko poznavanje naučnih metoda istraživanja. Uz to je potrebno poznavanje istorijskih najpreciznijih detalja. Ovakvo znanje se stiče dugotrajnim školovanjem i bez toga niko nije u stanju da razume smisao proročke reči.
Mi nikako ne možemo biti protivnici obrazovanja i nauke, ali istovremeno ukazujemo na ogromnu opasnost da se intelekt postavi na mesto koje mu nije određeno u božanskom poredku. Nauka Svetog Pisma se prima verom, saznanje svetih stvari se odigrava procesom božanskog prosvetljenja koje je dar svakom otvorenom srcu, nezavisno od nivoa obrazovanja u ustanovama.
Ukoliko je osoba prosvetljena božanskim darom, tek tada stupa nauka na scenu, da potvrdi i produbi nebesku informaciju.
Dakle to što skolari vide na prvom mestu, mi vidimo na sporednom, a važi i obratno.
Iz tog razloga su to dva puta, koja se mimoilaze i nemaju dodirnih tačaka.
Mi ne želimo nikakav kompromis sa pogrešnim verskim sistemom intelektualne filozofije, "lažnim plamenom na oltaru". Jer ukoliko bi samo malo, gotovo neprimetno dopustili da nam uliju sumnju u vezi pitanja koja su jasno objašnjena, odrekli bi se izvora naše sile i izgubili bi bitku.
Jedna od tema za koje skolari smatraju da je previše zamršena, da bi mogla lako i jednostavno da se objasni, jeste pitanje identiteta antihrista.
I pored jasnih uputstava koje smo kao narod dobili, rad ovakvih pojedinaca je zbunio narod, koji više ne zna šta i kako da veruje po ovom pitanju. Da li je zaista potrebno toliko knjiško predznanje da bi se jednostavno moglo razrešiti pitanje: Ko je antihrist?
Mi verujemo da je za razrešenje ovog pitanja potrebno minimalno poznavanje istorije, ali istovremeno produhovljeno poznavanje Njegove reči.
Otk.17, 9 Tu se hoće mudre pameti! Sedam glava sedam je bregova na kojima žena sjedi. A i sedam kraljeva: 10 pet ih već pade, jedan jest, a jedan još ne dođe: kada dođe, ostati mu je zamalo. 11 I Zvijer koja bijaše i više nije, osma je, a iz broja je njih sedmero, i ide u propast.
Ovo je vrlo poznato proročanstvo Otkrivenja koje upućuje na identitet antihrista. Kako nam ovo proročanstvo otkriva da smo kao narod u prošlosti bili dobro i istinito poučeni, bez da imamo prostora za najmanju nedoumicu? Kako ovo proročanstvo može biti izvor još jasnije i detaljnije spoznaje, na osnovama koje su već date u izjavama nadahnuća?
1. U prošlosti nikada nismo primili uputstva da je antihrist jedna osoba. Uvek smo učeni tome da se radi o instituciji, versko političkoj sili. Ako je Martin Luter nekada širio svetlo o tome da je papa antihrist, on tu sigurno nije mislio na to da je samo jedna osoba antihrist, nego institucija papstva, sam koncept papstva. Čak i ako bi insistirali na tome da je ova ili ona izjava, kao i delovanje jednog ili drugog verskog poglavara bezbožno, bilo bi sasvim nemudro jednu osobu ili ličnost predstaviti kao izvor problema ili utelovljenje zla. Naš i Božji protivnik ne može da bude jedan čovek. Ovo proročanstvo to jasno potvrđuje. Ako je zver jedan od careva koji su mu prethodili i pripada njima, onda je jasno da se tu radi o više nego jednoj ličnosti. U proročkim knjigama car stoji u ime carstva. Ovo proroštvo vidi predistoriju i istoriju jedne određene političke sile. Da to nije samo politička sila svedoči simbolika žene koja stoji na bregovima. Ti bregovi su isto što i carstva. Žena označava versko učenje, bregovi označavaju duhovnost, mesto bogosluženja. U Isaiji 2 poglavlju je Božja gora viša od svih ostalih.
2. Versko politička sila, institucija poslednjeg vremena može da se prepozna po kontinuitetu 7 +1 car. Nama nije potrebno da idemo i pretražujemo istorijske knjige da bi našli nešto što potvrđuje naše pretpostavke. Ne. Biblija tumači samu sebe. Ispravno pitanje bi bilo: gde u proročkim knjigama imamo izveštaj o sedam careva i osmom?
Odgovor je: na dva mesta. Prvo u Danilu 7 poglavlju. Imamo deset careva - rogova i jedan mali rog kao jedanaesti. Mali rog uklanja tri. Dakle ostaju jedanaest minus tri - osam. Sedam careva i jedan koji dostiže veliku moć i progoni Božje ljude.
Mi nemamo nikakvog osnova da sumnjamo u tumačenje kako nam je predato: Deset careva su narodi iz koji su nastala Zapadna civilizacija. Mali Rog je rimska religijsko politička institucija. Dakle ne telo vernika katolika, među kojima je mnoštvo iskrenih vernika; nego versko politički Rim.
3. U Danilu 11 poglavlju se nalazi drugi izveštaj o sedam plus jednom caru. Ovde se prati dinastija koja je proizašla sa teritorije velikog grčko makedonskog carstva. I slično kao u sedmom poglavlju, nakon što se opisuje delovanje sedmog cara (Pismo namerno preskače jednog cara dinastije Seleukida da bi broj bio sedam), proročanstvo ide do osmog koji je opisan kao Severni car. Dakle imamo sedam prethodinka severnih careva i jednog koji je povezan sa krajem vremena, koji postaje velik i moćan i progoni Božje ljude. Nema ni malo sumnje da se ovde radi o versko političkoj organizaciji grčko - pravoslavne crkve.
4. Činjenica da proroštvo na kraju govori o jednoj zveri, umesto o dve versko političke sile koje su antihrist, govori o tome da će od dve u budućnosti nastati jedna globalna versko politička organizacija, koja ima kontinuitet i rimskog i grčkog političko verskog sistema kroz vekove.
Nema komentara:
Objavi komentar